O tura de iarna in Iezer | Bogdan Photography O tura de iarna in Iezer | Bogdan Photography

O tura de iarna in Iezer

Muntele oferă iarna experiente greu de uitat, dar preferabil este sa fie de neuitat în sensul frumos al expresiei, întrucât mersul pe munte, chiar și pe un traseu mai puțin tehnic, poate ridica mari probleme.

De unde am plecat pe o vreme foarte frumoasa de lângă cabana Voina, când am trecut de zona împădurita și am intrat în golul alpin, viscolul era atât de puternic încât urmele lăsate în zăpada de bocancii noștri erau acoperite doar în câteva minute. Având o pregătire fizica buna, zic eu, dar fiind și amator de senzații tari, nu numai eu ci și restul grupului am continuat drumul, încercând sa ajungem pe vârful Păpușa (2.391m). Si am fost aproape, dar ceva ne-a ținut sa nu ajungem acolo. Ghici ce ! – exact, viscolul, care devenise atât de puternic înainte cu vreo 100 m de vârf încât nu puteam sa mai stam în picioare, câmpul vizual era nu mai mare de 3-4 metri, iar senzația de nesiguranța ne-a făcut sa abandonam și sa ne întoarcem la cabana Cuca. Am făcut bine, caci în ziua aceea nici un turist din toți cei plecat către vârful Păpușa nu a reușit sa ajungă pe vârf. Pe drumul de întoarcere n-am întâlnit cu cei de la salvamont care știau ca am plecat către vârf și veneau după noi :). Am aflat ulterior ca vântul depășise 100km/h în zone deschise pe creastă.
A rămas pe lista de vârfuri unde trebuie sa ajungem, de unde putem admira Piatra Craiului dar și Făgărașii.

Fotografiile ce urmează spun o parte din poveste, deși la un  moment dat a trebuit sa renunț la fotografiat pentru a avea mai multa grijă de mine și de restul grupului.

Read more:
Furnica rosie
Razboinicul

Ordin: Hymenoptera Familia: Formicidae Echipament: Nikon PB-6 (burduf macro) Nikon SB-600 + reflector (lumina) Dispozitiv de de reglaj pentru focus...